Thursday, September 3, 2015

Tempoh yang kekok


Membuat keputusan dalam situasi yang diluar jangkaan memang payah. Apatah lagi bila ada yang menunggu jawapan time tu jugak. Fikir punya fikir, renung punya renung...akhirnya ..



'' saya terima .... '' 

Macam tak percaya , macam rasa kelakar .. haha. Tapi ini kenyataan dan sebenarnya dalam situasi aku yang dalam dilema waktu tu sgt lah memerlukan perasaan dan emosi yang serius serta tidak boleh gelak sakan.. 


'' betul ke Ra, terima....? serius ke tak ? betul-betul ke tak ni dah fikir masak-masak ?'' 

haaa.... 
dalam hati '' kite dah bagi jawapan dah ni.. redha.. nak jadi apa pun jadi lah, huhu '' 
terdiam seketika......senak perut aku.. haha. ku pandang ayah, ku toleh ke emak, Lepastu curi-curi tengok muka cikgu dan orang rumah nya... aha.... sengih ! 

Aku jeling pulak dekat budak lelaki yg duduk sebelah umi die dekat lantai..tudia! terpanah mata hati jiwa '' yg die ni tengok aku je kenapa.... tolong la bagi jawapan. tak kan diam je, mcm tak ada perasaan....'' ....tragis rasa ... sedih aku 

 5 Minit lepas tu aku bagi jawapan sekali lagi .. 

'' Sebelum ni pernah ada org lelaki datang, lepas tu ayah tanya die pakai kopiah ke tak? kite jawab tak. kite tahu payah nak terima. la ni ada lelaki datang pakai kopiah, pakai jubah..ikut ayah la nak terima ke tak ... (sengih mcm kerang busuk ) mana yg baik di mata ayah dan mak, insyaallah kite terima dgn baik.. '' 

tudia , jawapan dari aku ...rasa macam nak gelak ! serius ...control ayu di depan cikgu sendiri. Dulu kat sekola tak payah control ayu, dari jauh cikgu dah kenal. Tau-tau je '' nyapo toh Ra?? '' hahaha... sampai bila-bila aku takkan lupa moment ni. Cikgu aku tu dah lah dulu mengajar aku sejak form 2. zaman-zaman aku hingusan la konon nye.. haha..tetibe datang merisik...Malu la .... 

'' Alhamdulillah.........! lega ! '' 

ha.....!! huwargh...
cikgu ni ...lega katanya.. hahaha..yang paling aku rasa macam nak cekik-cekik je time tu bila ternampak '' budak kopiah'' tu senyum lepas tu mcm nak yabebabeduuuuu time tu jugak..haha.
Macam mimpi ! 

Tanggal 23 Julai 2015 bersamaan 7 Syawal 1436 Hijrah, Pada hari Khamis malam Jumaat, Selamat lah sudah sesi ' beraya membawa hajat ' oleh cikgu aku sendiri kepada aku dan keluarga aku.. sampai ketengah lewat malam aku tak boleh tidur. Terkebil-kebil sensorang. baca buku tak jugak mengantuk... 

Dah kenapa......haha
tak tahu nak cakap macamana, gembira ke, terujer ke.. sedeh ke, tak percaya ke...haha..
macam-macam ada. Bercampur baur. tapi ada 1 la yang aku boleh pasti apa yg aku rasa..
Tenang giler....! Macam hilang masalah sekejab...haha..rasa mudah je. Tetibe perut lapa....
esok-esok nya aku macam konfius, aku terus contact die.. aku ingat lagi ayat aku 

Aku : saya dah jadi tunang awak eh ? kita dah bertunang eh ?
Dia : haar, awak tunang saya. Pada saya kita dah bertunang .. 


AHA...... baru lah aku rasa macam nak pengsan time tu jugak, weeyhh....! aku dah bertunang ! pergh...hahaha...kalut sekejab. Esok-esok nya ayah kata nak beraya rumah cikgu pulak.... 


dedor .....
Mesti cikgu aku suka sebab aku dah bagi jawapan soalan beliau bagi sejak bulan Mac tahun ni, Bulan Julai baru aku jawab...hahaha.....


Bermulalah sebuah kisah perjalanan hati....... tempoh yang kekok,
Tak kenal kok nak kawin .. hahaha...



7 Syawal 1436 Hijrah dalam ingatan :) 




To Be Continue...... 


No comments:

Post a Comment