Saturday, February 16, 2013

KITA adalah ANGAH



Oleh sebab ini masih dalam bulan Dua kan...? dan aku pun suke ngn no2, and aku pun ank yg kedua.. makanya,,, disini aku tiba2 rasa idea keluar pulak pagi2 buta mcm ni. semuanye secara spontan.. Aku unline lepas tahjud, mcm biasalah...curi-curi tengok wall org lain..haha..


ada 1 FB kawan ni....dia post benda ni.. agak menarik perhatian aku sebab.... ada kaitan dgn diri aku.. haha..





PASTI nya lah menarik2 hati n mata aku nak baca dengan khusuk haha... semua yg aku baca... ada jugak betulnye...aku ada edit sikit tambah pendapat aku. almaklum, anak no2 la kata kan..haha.. jom baca jom..! kot-kot mana tahu, pasangan korang anak no-2 ke, wife ke, hubby ke, kan . ha.. nk kenal anak-anak korang yg no-2 ker... kan kan kan... :D
apepn..semoga berguna untuk masa depan ~ peace yaw!

Check It Out ...!! 





Siapa ANAK KE-2 dalam family jom la baca sama-sama ngn kite ^_^





ANAK MANJA EMAK ♥ 



oi ..mana ada.. biasa je la.. hhuhu.
Ada org die lelaki, biasa rapat ngn emak., aku rasa lelaki la kot yang rapat ngan emak.
perempuan biasanya dengan ayah... haha..
Lelaki ni bukan manje dengan emak dia tanpa sebab pun. just RAPAT. Mcm KAWAN :)
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh emak dia.

baik anak lelaki atau perempuan sama je. Tapi selalunya ank lelaki kot !. haha..
bertuah betul..!!





ANAK DEGIL


Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.
dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ...dia kata nak itu, nak lah...kemahuan dia
kuat...kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.. hahah :D 
 org ckp masa2 muda jer la degil n nakal..bile dah masuk umor2 kematangan...
biasanya dorang jadi lebih baik dari sebelumnya.. ( ye ke..?? cehh terase I) 


TAK PANDAI PUJUK

Anak nombor dua ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. 
Pandangan aku la sebagai anak nombor dua dalam keluarga, tak apa kalau tak pandai pujuk
boipren pun. Bukan dosa besaq. mengada-mengada je boipren/gelpren korang nak mintak pujuk bagai. Aku Jujur memang TAK RETI nak pujuk2 ni.lagi nak suruh pujuk boipren. Memang tak la. Aku marah je boipren kalau aku nak. sebab hati aku keras. haha.
Pada aku, Pujuk suami atau isteri lagi bagus. Dapat Pahala lagi :) kau tak nak keeeee...?
Aku nak ^_^ Sekadar pandangan sebagai anak no-2 je. salah mintak maap la ek.


yeke ni ??

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban.YEKE NI ??
Aku zaman cinta monyet biasa je. Kalau dah kata aku tak suka. mak ayah tak terima. aku memang tak la nak teruskan . haha. kan aku cakap aku ni kasar dan keras hati. Tapi kalau dah jadi isteri atau suami , mungkin la kan sanggup semuanya... siapa tak sayang laki kite weyh ! Aku anak no-2 aku tahu la mcmana hati aku.
 tak mudah lelaki boleh masuk..ambik masa'...if break up, dia x mudah nak cipta hubungn dgn org lain , semuanya perlukan masa...  ye ke ni weh ??
YE ..INI KEBENARAN  :D haha


HITAM / PUTIH
Ini x ada kaitan dgn warna kulit.. tapi berkaitan dgn perinsip ank no2.
Apa yg dikatakan semua dipegang. kalau
hitam, hitam lah... kalau putih, putih lah. degil tak boleh toleransi.
Pendapat aku : MANA ADA DEGIL..
 bukan degil la... tegas dan dia ada prinsip hidup sendiri :) 


SOAL HATI  
ok.. tang bab hati oh hati ni, bahaya....
SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur..
 kdg2 x boleh dijangka emosi anak no2 nie...
kadang bila dia marah, dia diam. kadang bila dia diam maknanya dia sakit hati..
Bab HATI ni selalu ada konflik. YE KE ?? huhuhu..



BERDIKARI
very independene :) CAMPAK MANA PUN BOLEH HIDUP ..gituu..
walaupun kdg-kdg nak ikut kepala die jer. yg bestnye, anak no2 mudah bergaul.,dan pandai bawak diri. senang cakap mudahla. Masuk kandang kambing kite mengembek.. masuk kandang kerbau kita menguak...ye tak ?? haha.  kdg2 suka menyendiri, dan dia cepat matang.


ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.
dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang...
(mana ada..... aku ok jee kot cuma kdg tak suka ikut telunjuk orang mcm tak ada life hidup..) 

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring... bagus la kan 
TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
xpayah tunggu dorang bersuara..diam dia tanda suka, setuju, tapi kadang2 diam jugak tanda marah..bahaya nih... memang pon. k bye -_-

PAKAIAN
Dia ni jenis tak kisah. Ada pakai. Tak ada cari. tak payah nak branded bagai.
Kadang-kadang tak kisah pun lawa ke tak. tapi kalau perempuan mcm aku, aku suka match. kalau pakaian tak match kadang aku pun tak nak. Biasalah perempuan . Tapi bersyukur la apa yang ada. Tak ada sabar. bila dah ada jaga elok-elok.. Kalau lelaki pulak setahu aku jenis tak kisah. sebab lelaki ni tak cerewet sgt..(elley ada je yg cerewet..)




ok that's all ..



ini antara nye je la.. kalau nak lebih2 lagi, pi cari sendiri  ! haha
nasihat aku yg merupakan seorang anak no-2 dalam family, sebenarnya x kisah la anak keberapa pun, mak ayah x pernah bezakan.. yg penting kalau korang ada pasangan...terima lah seadanya.. sebab bila kita terima seadanya pasangan kita, insyaallah.. nanti pasangan kita pun terima kita seadanya.
BARU BEST ! 


Ok kawan-kawan, selamat membaca :) 



ni aku masa kat Pantai Tanjung Balau. hehe 




Monolog Dalaman

anak nombor 2 jumpe anak nombor 2....
agak-agak boleh jadi kawan baik tak ?? ha......
 

No comments:

Post a Comment