Wednesday, March 7, 2012

Aku dan Kamus Bahasa Arab


Assalamualaikum w.b.t
 
wahai penjejak dan penggemar blog
sihat.....? ke ada yg demam...?? moga2 sakit itu penghapus dosa yer..amin. :)



lamaaanyaaaa tak ku basuh2, cuci2, mop2, kemas2 blog aku  ini..
( ha3 ayat mcm kemas rumah jek kan!)
tajuk aku kali ni mcm best , mcm tak... best kot!! :D
'AKU DAN KAMUS BAHASA ARAB'

yer.....itu dia, tajuk aku... nampak mcm budak sekolah Arab je kan?!?!
Allah...Subhanallah...Allahuakbar...!! :) 
ada cerita disebalik entry kali ni.. 

Adik junior aku, dia ambil cos  Dip Perhotelan, dia kene buat la 1 skrip dan kemudian dia kene lakonkan bersama kawan2 dia.... Pulak.....!! skrip tu kene dalam Al-lughatul Arabiyat ...ADEH...!! ~_____~
dan oleh kerana kami ni duduk serumah, ( dlm asrama tp dlm rumah..mcmne tuh??) dia mintak aku buatkan, 

Aku...........???!!??
cheeetttt......itu dia.....!! KONFERM2 la kene buatkan.... =___=' dalam hati ni dok berkata2 
'' waaaahh....!!! aku ke...?? adooii...!! ''
'' Bahasa Arab pulak tu......aku mane la fasih...cabaran2....''
apepn...mula2 mmg terkejot sb adik junior ckp esok jugak nk kene tunjukkn dekat lect bahasa arab dorang...dan lect tu mmg aku kenal la kan... :)
====>> suke la jugak semangat nih..!!<<=====

baik, aku mula lah buat...
dok fikir2, dok renung2, dok berangan2 sat... lama2 dapat jugak idea.. :)
KAMUS BAHASA ARAB ada 2 kt depan mata..itu dia..!! saaangaaatt Terrbaaaiikk dari aku..!!
khusuk dan istiqamah masa buat...
sampaikan adik junior aku dtg  nk tolong pun dia sndiri tak dpt nk tolong...ahahaha :D
sbb, Aku kalau buat keje...suka sendiri dan selalunya klau masih bleh buat..aku akn buat... 
Alhamdulillah... :)
lepas dekat 4 jam buat ( lepas Isyak sampai tengah malam) siap... 

rasa mcm tak percaya pun ada , sebab masa sem 2 dulu aku ada jugak kene buat mcm ni, tp skrip bukn aku yg buat, kawan aku yg buat, dan kami tinggal lakonkan jerk... la ni....baru la aku ada peluang buat, dengan sendiri nya....rasa bangga pun ada.... hak45x (buruk perangai)

masa dok belek2 kamus bahasa Arab tu, kpala dok menerawang sat ke 'overseas' hekhkehe


teringat kat beberapa org kawan ni dia belaja kat sana, mestila kan mcm ni gaya nye....lagi lah..! hebat...!! fasih dalm Bahasa Arab...apepn semoga dorg berjaya kat sana :) amin.

sebenarnya, Bahasa Arab ni saaangaat seronok kalau dapat kita belajar..
serius...!! saaangaatt best..!! :) Terbaaikk..!!
dan aku sangat2 lah menghargai org2 yg tahu cakap dan faham bahas Arab ni..
InsyaAllah..... aku pun nak belajar dan terus belajar Bahasa Syurga ni..

Jangan Lupa Baca Al-Quran,sebab itulah peluang kita berckp dgn Allah..
Al-Quran ialah Kitab Allah yg paling mulia..insyaallah...semoga kita dapat jadikan Amalan dalam hidup..amin..
Syukran pada adik junior sb suruh Akk buatkn skrip tu... <3

oklah, sampai sini je entry kali ni... 
sekadar kongsi2 cerita.. mklumlah..... TERbanyak idea nk menulis... :)

baik,,salam Ukhwah sekencang Dakwah dari aku...sahabatmu (0____O)
Wassalam.

No comments:

Post a Comment