Friday, March 29, 2013

Aku Pilihan DIA..

Aku pilihan dia, bukanlah aku ini nak bercakap tentang 'jiwa-jiwa', tapi Dia yang aku maksudkan disini ialah ALLAH... :) 'si dia' juga aku tidak fokuskan dalam penulisan kali ni, blog aku bukan blog 'jiwa-jiwa' .. tapi general... hehe...'Aku pilihan DIA dan Dia' insyaAllah...!! ^_^

Kalau dulu aku 'budak-budak' sekolah yang biasa-biasa, sekarang aku mahu jadi wanita yang dewasa! yang luar biasa! luar biasa yang macamna? luar biasa yang dari biasa-biasa jadi kepada luar biasa, boleh jugak ayat 'ala....biasa-biasa ja' tu digunakan.... hehe..^_^ 

(paham x? x paham xpe buat-buat paham )





Aku pilihan Dia...Alhamdulillah..OPpsss.! aku bukan yg kejab pakai, kejab tak... :) ini cuma gambaq jer.... Aku merasakan bahawa, aku dipilih oleh Dia untuk terus istiqomah, untuk terus begini (bertudung labuh, menutup aurat) Alhamdulillah....syukur... ^_^ sebenarnya, ramai yang tanya, kenapa aku bertudung labuh? sejak bila bertudung labuh? dan lain2 soalan. (banyak noh!).sejak perubahan itu, mula ada yg panggil 'Ustazah',ye la, biasanya, yg pakai tudung2 labuh, yang tutup aurat semua ni siap sarung kaki, tu ustazah! Allah...=,= tapi xpelah bagi aku itu panggilan berupa Doa., Alhamdulillah..baik.. ^_^ .  sikit2 boleh la  share... Kenapa Aku bertudung Labuh, dan kenapa perubahan itu aku 'grab' dengan baik ! ^__^ syukur...


Aku bertudung labuh sebab, Aku nak tutup aurat kerana Allah, Alhamdulillah... kalau dulu sekadar 'cuba-cuba' sekarang ni, dah biasa ^^ Allah tak suruh pakai tudung, tapi Allah suruh Tutup Aurat, makanya, prinsip itulah, hukum itulah yang membuatkan aku untuk terus berubah kearah dari belajar, dari cuba-cuba kepada wajib dan terus istiqomah. ^^ doakan aku...

Aku bertudung labuh juga sebab aku nak rasa diri selamat, Selamat dari pandangan mata lelaki-lelaki mata keranjang, atau hidung belang...kadang-kadang terasa kurang selamat jugak...=,= Allahuakbar! (maf kalau bahasa kasar, ) ALLAH itu Maha Pelindung....insyaAllah..., aku mahu menjaga diri..luar dan dalam.. dulu, aku rasa tak selamat, sekarang ni Alhamdulillah.. hikmahnya, Allah beri terus....Allah selalu menjaga aku..syukur sgt..


Tak Panas ke? Tak Susah ke? 
ada yang tanya, 'tak panas ke pakai tudung labuh-labuh ni? tak susah ke? nak iron tudung besar-besar ni susah..ambil masa yang lama', ^_^ tak dik... tak panas pun, sejuk lagi adalah..... hehe....pakaila tudung apapun, asalkan syariat yg Allah tetapkan dijaga, dan dipelihara.... yer, insyaAllah tak rasa panas.. sebab dah biasa! ok.. biasa-biasa ..kepada luar biasa.. :) Comel jer tutup aurat.... 


taknak bebel banyak2... nanti malas nak baca.. ha!

ok, meh tengok gambar nie... 



ini sebenarnya yang aku nak share..... bukan sebab ini cuma gambar dan aku share saja2...tapi percayalah...!! setiap wanita yang pakai tudung labuh, pasti dia bagi sebab ini..... ^^ termasuklah aku... Allahurobbi... ^___^ syukur sangat... Allah pilih aku utk jadi  salah seorang  pilihan Dia... Aku bukan budak baik, tapi aku berusaha menjadi baik....Alhamdulillah..... Syukur juga, dalam keluarga aku... adik beradik semua pakai tudung labuh, mak ayah didik kami dgn baik sekali... sgt pentingkan agama... syuuukuuurrr sangat...!! jadi ia amat-amat memudahkan aku utk terus istiqomah.... ^__^



JODOH

sentuh sikit tentang jodoh, kebiasaannya, orang kaitkan, bila someone berubah dari tak tutup aurat kepada bertudung litup, tu sebab dah nak kawin ! selalu dengar mcm ni :) senang cakap soal jodoh.. tak dinafikan... dan byk contoh... jodoh lancar, insyaAllah..(aku bukan doktor cinta) dan selalu juga, tup-tup dengar die dah kawin, dah bertunang, ^_^ bagus kan... syariat Allah dijaga, segala yang haram dijauhkan, perubahan dilakukan..niat tu paling utama.... kita meninggalkan sesuatu yang haram dengan hati yang sabar, Allah pasti beri dan gantikan dgn yang Halal melalui jalan yang baik... janji Allah itu pasti ! insyaAllah... ^____^


( aku ?? amboi.... haha, insyaAllah ^^... semoga Allah lancarkan urusan jodohku jua..aamiin...)


petikan dari Ustaz Azhar Idrus - UAI, seorang yang bertudung itu tak semestinya baik, tapi yang baik itu pasti bertudung.... (insaf, bukan nak menunjuk) aku sendiri tidak baik, tapi aku berusaha menjadi baik... ya, bukan senang nak jadi baik...bukan senang nak berubah menjadi baik...kalau sebut 'berubah, atau perubahan' .. maknanya..pasti ada ujian yang datang, :) harus kuat! dan sentiasa istiqomah ..semoga Allah mudahkan...aku pn selalu juga ditegur, dicabar, diprovok, dan lain-lain lagi...kadang sampai sedih, sampai rasa ya Allah..aku tak kuat! :(  ya.. bukan mudah nak buat perubahan.....ape lagi perubahan  yang lebih baik... dari biasa-biasa kepada luar biasa... nak mengajak org buat perubahan dikatakan kita ni syok suci! 






sentuh sikit pengalaman masa belaja diploma, (kolej).. ujian kat sana banyak.. tapi syukur la sebab bukan kolej international, jadi tak adalah org2 'overseas' belaja kat kolej.. :) alhamdulillah...agaknya, kalau ada..mau nya aku tak lagi tabah !! :) hehe....Alhamdulillah..penerimaan aku dekat sana baik.... dan..baru2 ni, lepas aku habis belaja...ada beberapa org pelajar junior aku, dah pun bertudung labuh ! syukur...!! ^__^ sangat...!! semoga mereka istiqomah... dan aku juga terus istiqomah... aamiin...



BERTUDUNGlah walau TERPAKSA, BERPUASALAH walau TERPAKSA, BERSOLATLAH walaupun TERPAKSA, tak apa lah kalau pun terpaksa... sebab KEWAJIPAN itu memang kadangkala sifatnya TERPAKSA, tapi.... dari KETERPAKSAAN itu bila dibuat dengan perlahan - lahan, kita akan temukan HIKMAH dan KEMANISAN IMAN, nanti akhirnya,,, Otomatik ! HATI kita akan jadi IKHLAS kerana DIA,,, ^^




Kata Laluan 

Jom Tutup Aurat ! 




No comments:

Post a Comment