Tuesday, March 12, 2013

si Ulat Buku


Assalamualaikum w.b.t 

Sebenor nya, aku ni mengantuk tau... dari pukul 8 pm tadi dok mengadap pc ni.. bantal dok melambai2 suruh tido... tapi aku tak nak tido dulu selagi report yang aku buat ni 'cantik' .. haha... bukan cantik warna warni ..! tapi cantik tersusun sebelum print. ditambah dgn slide lagi.. fuh... aku mmg suke buat benda2 ni semua kan...  ngeh..ngeh... 


  +   


Comel kan ulat nie..? haha.... bila di gabungkan maka jadilah...

'Ulat Buku'

bukan la hobi baru aku baca-baca buku ni, dah lama.. sejak zaman 'muda-muda' dulu...
siap ada setting masa2 tertentu untuk 'fookuusss' membaca.. hihi...
itu gambaq antara buku2 aku... yg beli sendiri, yang org hadiahkan.. yang pinjam pulang semula, yang pinjam tak pulang2 pun ada... haha...

Ini baru 'sikit'... ada 'banyaaaakkkkk' lagi.. !!
ada yg tegur,, kenapa semua CINTA..?? aku mampu gelak + sengih2 jer..
tengok jer tajuk banyak Cinta-Cinton.. Tapi.. pengisian... hui... melebih cintan cinton kau tahu... :)
bagi aku yg ulat buku ni, semua jenis buku aku baca, tapi selalunya... yg menarik perhatian umpama buku2 sedia ada ni la yg aku rajin baca... khatam dah semua buku tu .. :)
Al-Quran tu pun khatam dah... Alhamdulillah....

lepaih ni, ada sesiapa yg nak hadiahkan aku barang.... bagi buku cukup.... :) buku jer...x pun bahan ilmiah lain, yg bermanfaat la ..sure kan...buku pun cukup dah...
tak perlu nak ber'bunga2' bagai... nak bagi hadiah mahal2... nak bagi kotak muzik..? haha....
dulu2 zaman 'kanak2' boleh la.... ngeee~


ini hadiah dari adik junior masa praktikle..


'Berdua Lebih Baik'
katanya : sesuai dgn kak iera ..
aku pun x fham.. kenapa sesuai dgn aku...

tak rugi tau jadi seorang yg Ulat Buku nie...
berbaloi...baloi.....
yg ruginyer sikit la,,, kalau ada duit pantang... mula la ke kedai buku, pie carik buku... beli kalau satu xpe. ini sekali 3 4 jenis..dalam 1 masa!! ^_____^ heheh.... ala.. kalau buku jer ok la kan..daripada beli benda2 yg x manfaat... nk beli KFC pun aku pk 2 3 kali... BUku...
sekali jer fikir..terus beli... hahah....

oklah.. x ada nak citer lagi... aku nak sambung sikit lagi keje.. then nak tido... ngantuk dah nie....
ha..! nak share....Aku pernah dapat buku dari someone, tajuknye 'Bila Hati Rindu Menikah'
'fuuuuuuhhhh~ terbaik...! '... memang nak suruh aku kawin cepat lar tu bagi buku mcm tu kan....


ok la last, sikap suka membaca ni bagus. mudah-mudahan beroleh ikmu yang bermanfaat :)

No comments:

Post a Comment