Monday, March 5, 2012

Rekreasi Hati

Assalamualaikum warahmatullah..

wahai sahabat3ku,..
Iman mcmne? naik turun..? bertambah berkurang? :) semoga baik2 je..
harap2nye, bertambah la ye.. insyaallah.,
Alhamdulillah...

Allah..
Dah lama tak 'membebel' .. bebel ke...?? erk...!! berkongsi ilmu lah..hihi. ^___^
 tajuk kali ni..REKREASI HATI..
sebelum tu, ada 1 Hadis ingin aku kongsikan bersama.

''sesungguhnya hati-hati keturunan Adam, 
kesemuanya itu di antara dua jari daripada jari jemari Tuhan Yang Maha Pemurah.
Dia boleh sahaja membolak-balikkan ke mana-mana sahaja yang di-sukai Nya''
(Riwayat Muslim)


hadis di atas menerangkan tentang Penyerahan Hati orang Mukmin itu kepada Qudrat dan Iradat Allah.
bila mana disebut sebagai PENYERAHAN HATI kepada Allah..
bnyk tangungjawab yg perlu kita buat,

kita serah hati kita pada Allah,
bukan waktu kita duka atau ditimpa masalah baru kita nak ingat Allah,
tapi..
sedarlah...kita sememangnya perlu sentiasa mnyerahkan Hati kita pada Allah..
agar, kita sedar bahawa kita cuma HAMBA-Nya..
subhanallah..


ini ada 1 lagu ..
Jom nynyi sama2... :)

video


Allah....Terima Kasih sudi nynyi bersama saya...
nynyi je..??
hayati x..?? haha.. :D
baiklah...
tajuk kali ni ialah Rekreasi Hati., 
bukan badan je kene pergi rekreasi.. Hati pun ada rekreasi. :)
baik, jOm kita terus jelajah ke Penulisan sterusnya..

ya Allah,
Abadikanlah Hati ini dengan Sifat Mahmudah (Terpuji)
  • Zuhud ( mngasihi Allah dan Rasul)
  • Sabar
  • Syukur
  • Ikhlas dan Benar
  • Taubat 
  • Takut pada Allah
  • Redha dgn Qada' dan Qadar Allah
  • Tawakal
  • Mengingati Mati

Islam itu Best.~!!
itulah yang aku ternampak masa selak2 majalah Gen-Q :)
betul..Islam Itu Best..!!
sangat Best..!!
Subhanallah...Alhamdulillah..



baik..
mcmne erti kata sebenar BEST tu..??
best sebab lelaki boleh kahwin 4 ke..??
best sbb lepas hbis puasa sbulan, kite raya cuti lama...
mcm tu ke...??

eh..!! bukan....bukan..bukan... :D

~~> F.A.S.T.A.Q.I.M <~~
Maka Tetapkanlah Hati

jangan takut dengan bunyinya,
 ini sebenarnya 1 slogan yang patut ada dalam diri sanubari kita semua.
hakikatnya,
wahai sahabat2ku..adam dan hawa, jangan lagi kita leka dan lalai.
benih keimanan sudah tersimpan kemas dalam hati2mu
Suburkanlah ia dengan baik dan Istiqamah.



Istiqamah dengan Islam kerana dgnnya kita akan jadi BEST
Sebab...
Kita adalah yang paling BEST..
dan ISLAM itu adalah yg THE BEST





Apepun yg datang, jangan gentar, jangan melatah dan jangan mengeluh..
Bukankah kita remaja yang sangat ceria dan penuh dengan ''Energetic''
jadi..apa tunggu lagi...??
Fastaqim dan usahalah untuk mengecapi nikmat Kejayaanmu




sekian dahulu coretan dariku

salam ceria salam ukwah sekencang dakwah
~ Rekreasikanlah Hatimu dengan Rekreasi Ibadah Allah ~





No comments:

Post a Comment