Thursday, October 13, 2011

jOm UpgRade Diri..., Baru......Update Org Lain.


Baca buku lagi...buku...buku dan buku...kali ni...tulisan Hilal Asyraf..bertajuk ''Fanzuru, Maka Lihatlah'...sambil

tu..aku mendengar radio.. ( boleh ye 3 kerja dlm 1 masa...hehe) dan aku ambil sedikit Petikan dari tazkirah pagi

dkt radio dn aku menambah:



'' kalau kita berkawan dgn org yg suka pergi masjid, kita pn akan terikot utk pergi masjid jugak..
kalau kita berkawan dgn org yg suka tutup aurat, kita pun akan tutup aurat jugak...

kalau kita berkawan dgn org yg suka berckap perkara baik, kita pn sama jugak...



carilah kawan yg betul....('',)(.'')

bukan je betul..tp betul-betul...

cari kawan yg pasti tentang agama dia... O_o
akhlaknya...ilmunya....dgn harapan, kita jugak jd kawan yg betul-betul.. =)

''jika engkau berkawan dgn penjual minyak wangi, engkau akan turut bau wanginya dari minyak tersebut, jika engkau berkawan dgn penukul besi, engkau akan kotor kerana terkena besi darinya...''

jadi....pandailah pilih kawan, bijaklah pilih teman, cerdiklah pilih sahabat..dan..pintarlah pilih jalan kebaikan dlm kehidupan  insyaallah....aku sekadar berkongsi kerana '' Perkongsian yg baik itu indah''.. ^_^  wallahualam..






~
Kadang2 ALLAH jarakkan sesuatu hubungan,... =_=

Kemudian DIA datangkan pula dengan bermacam dugaan,.
.
Puas kita menangis mencari makna Kasih Sayang dlm perpisahan.TT______TT ,..

Rupa2nya...ALLAH nak hadiahkn KERINDUAN yg berpanjangan,.~''~ O_o~~



~~ Jaga Diri, Jaga Hati, Jaga Iman ~~



****________________________****


Baiklah ini suatu perkongsian yang baik yang pernah saya lakukan...
Memang Terbaik....! ^_^
Saya bukanlah seorang yang terlalu baik..T_T
Dan saya tidak kata diri saya ini TIDAK baik, o_O
yang Jelasnya....dan apa yang saya tahu..
Saya suka berkawan dengan org yang baik-baik, (,'') Yang bercakap perkara yang baik-baik, (,'')('',) Yang mendoakan org lain dengan perkara yang baik-baik, 
Jadi saya boleh upgrade diri supaya saya jadi lebih baik.
  Bagi saya, setiap hari adalah hari yang terbaik =) Untuk kita muhasabah diri menjadi lebih baik. =_=' Doakan saya jadi seorang yang baik,  Supaya saya dapat jadi yang terbaik.  
Saya pasti..Allah itu sangat baik..dan yang paling Terbaik..!!

--->
Aku MESTI dan PERLU Jaga Diri dan Hati Baik-Baik <---- 

No comments:

Post a Comment